Honmedmiraklet

Om vår längtan och resa till att få ett syskon till världens finaste lilla K.

Alltså..

Publicerad 2014-10-30 20:15:37 i Allmänt,

Den här veckan har jag bearbetat, funderat, ältat, googlat, ignorerat, gråtit o ja.. Gjort allt för att kunna gå vidare efter vul idag. 
Vi åkte dit med inställningen att allt var kört, o jag funderade på vad som kommer hända. 
Väl i gynstolen, med en klump i magen o ändå nervös till tusen ropar vår läkare: "men titta!! Ett perfekt hjärta som slår!!" Jag visste inte hur jag skulle reagera, fattade verkligen ingenting! Jag skakade o skrattade. Tror vi alla tre blev chockade. Den lilla luringen mätte 12,8 mm o jag blev flyttad till v 7+4. 
Jag sa att detta hade jag verkligen inte räknat med! Så sa B (läkaren) att det hade faktiskt inte han heller gjort. 
Vi fick en ny tid om två veckor för ett nytt ultraljud.. Barnmorskan i receptionen fick tårar i ögonen när hon fick veta att det fanns en perfekt liten bebis där inne! 
Jag har knappt förstått det än.. Det känns helt otroligt! Mirakel kan verkligen ske! ❤️

Kommentarer

Postat av: Hannah

Publicerad 2014-10-30 20:31:57

Men det är ju verkligen fantastiskt! Jag har också tänkt på er massor i veckan och tänkte att det kan ju diffa lite eftersom man inte kan veta när ägget fäster men ni vet ju när ägget återfördes så datumet borde stämma. Men du blev alltså flyttad ändå? Det är ju helt UNDERBART att det lilla livet gömde sig och plötsligen dök upp igen :D Stort grattis, hoppas det fortsätter se bra ut! Det var ju lika för mig denna gång, att läkaren knappt såg nån bebis och sa att mitt datum inte stämde, för att sedan stämma hur bra som helst några veckor senare. Tur att mirakel sker <3

Svar: Jaa, visst är det!! Ja, dom brukar ju inte flytta ivfgraviditeter vad jag hört, men tror att han gjorde det med tanke på att det endast syntes en hinnsäck v 6+6, o han borde sett mer.. Men jag är så lycklig att den lever!! :D känns som en dröm. Haha! Ja, visst är det tur att mirakel sker!! 😄❤️
T

Postat av: emma

Publicerad 2014-10-30 22:57:25

De kan verkligen växa ojämt, Laura var en hel vecka för liten kring vecka 14, sen en vecka senare hade hon växt ikapp motsvarande två veckor! Och så kan de fästa olika snabbt, så att du blev flyttad två dagar är helt okej. Hela denna händelse är bara så fantastisk! ❤❤

Postat av: L

Publicerad 2014-10-31 07:49:16

Åh vad underbart! Vilket mirakel!! SÅ glad för er skull ❤️

Postat av: Dani

Publicerad 2014-10-31 13:36:32

Vad glad jag blir! :) Har tänkt på er hela veckan och verkligen hoppats att läkaren hade fel.
Helt underbara nyheter!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

T

Mamma till vår finaste lilla K som blev till genom ivf våren 2012. Nu längtar vi efter syskon, och har bestämt oss för att prova själva några månader. Händer inget blir det ivf hösten 2014. ❤️

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela